2022. január 25., kedd

Opensubtitles org és com

 Hosszú poszt lesz, kekszet/kávét/teát bekészíteni. :)


A .org végződésű oldalt augusztusban meghackelték (és csak most szóltak, tudom, tudom), erről részletesen (bár angolul) az (1)-essel jelölt linkre kattintva lehet olvasni az oldalon.


Összegezve, kifizették a követelést azért, hogy a felhasználói adatok ne kerüljenek nyilvánosságra, majd a "kedvesek" segítettek kijavítani a hibát, ami által hozzá tudtak férni az említett információkhoz. (Drága javítás volt, az biztos)
Illetve, minden regisztrált felhasználónak új jelszót kellett megadnia a napokban.

A bejegyzés végén olvashatjuk, hogy a .org végződésű oldal lassan a végéhez közeledik - bár a költözés a másik honlapra akár egy évet is igénybe vehet - és a .com átveszi a helyét (valamikor) a jövőben.

Az opensubtitles.com béta verzióban fut már egy ideje (több, mint egy éve, ha jól emlékszem), a felirat letöltésénél az .org-n találtok egy linket is hozzá.(2)


A fő ok, amiért eddig nem linkelgettem a .com oldalt egyrészt az volt, hogy én szeretem használni a .org-ot, mivel az "kevésbé macerás" és gyorsabban betölt (amikor épp online van, haha), illetve a .com-nál van letöltési limit.


Szóval ha valaki átkattint (2) a másikra, vagy egyből azt használja, nagyjából ez köszönti egy feliratnál.
(AdBockert használok... ha valaki nem, őt lehet, hogy reklámokkal is boldogítják)

Az egyik oka annak, hogy még mindig béta az, hogy a feliratokat egyelőre nem lehet a .com-on feltölteni (ehhez továbbra is a .org-ot kell használni). Csak azért szorítok, hogy ne változtassanak, vagy nehezítsenek a menetén. Én például mindig az oldalon töltöm fel a fájlt, sosem használtam az uploader programot.



Legörgetve látni, hogy a .org oldalról nem csak a feliratot hozzák át, hanem a kommentek is megjelennek (nem hiszem, hogy a másik irányba is működne a dolog).


Letöltési oldalon rózsásabb a helyzet, mert az ikonra vagy a letöltés gombra kattintva máris megkapjuk a lehetőséget a felirat megszerzésére.
Hát, rögtön kettőt is.


A download optionsnél (letöltési lehetőségek) eldönthetjük, hogy át kívánjuk-e nevezni a fájlt letöltés előtt, milyen FPS-t szeretnénk, delay (késleltetés) kell-e, vagy cleanup* (tisztítás), valamint, hogy milyen formátumban szeretnénk megkapni a feliratunkat.

A formátumhoz annyit hozzá szeretnék fűzni, hogy én továbbra is srt-ben mentek.
Aki másban akarja letölteni, tegye azt, de ha probléma merülne fel, ne tőlem tessék várni a megoldást.
(* cleanup HTML - ez gondolom a kódokat törli a feliratból, cleanup links - ez a linkeket törli, remove ads - ez pedig a hirdetéseket... felmerül a kérdés, hogy az oldal generálja-e őket (majd).


A sima letöltésre kattintva egyszerűbb a szitu. Nincs állítgatás, csak visszaszámol és viheted.
Na most... "külsősként" a napi letölthető felirat 10 db.
Viszont ahogy írja is a letöltés alatt, bejelentkezve napi 100 db feliratot tölthetsz le. (Szerintem annyi elég egy napra, akkor is, ha 20 perces szitcomokat néz valaki).


Érdekességből megnéztem a profilomnál, nekem 200 db feliratot enged letölteni naponta, de gondolom ennek ahhoz lehet köze, hogy a) "feltöltő" vagyok az .org-on, vagy b) "gold member" vagyok a .com.

 

A .com melett szól, hogy ott még egyszer sem találkoztam szerver problémával, mindig elérhető volt. Illetve az, hogy állítólag sokkal jobban ügyelnek a biztonságra, mint az elődjénél.
Ellene talán az, hogy napi tíz feliratot enged letölteni, ha nem akar valaki regisztrálni, de van annyi feliratos oldal, hogy ez talán nem jelent problémát manapság.
A feltöltés része majd kiderül.

Mivel biztossá vált a .org vége, elkezdem linkelni a .com-ot is a posztoknál, így az egyik biztos elérhető lesz.
Visszamenőleg majd valamikor megcsinálom. Kb egy évet számolnak az átállásra, szóval van idő átszokni, megszokni.

Nem tartom kizártnak, hogy ami feliratom felkerült hosszupuska-ra, azokat is linkelem majd, jobb, ha nem egy oldalon múlik, hogy van-e elérhető felirat itt.


Remélem, hogy kevésbé lesz idegen így, hogy végigvettük a letöltési folyamatot az új oldalnál (igen, én is a régit használom, amíg lehet :D).

Aki végigolvasta... jár a taps, köszi.

LunaSol

11 megjegyzés:

  1. Köszi az infót! Nem hittem volna, hogy egy ilyen költözés ekkora időt és macerát vesz igénybe... :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát gondolom nem Ctrl C majd, Ctrl V.. 😅
      Én is köszönöm, én nem is tudtam, hogy feltörték az oldalt. Ráadásul meg is zsarolták az üzemeltetőt..

      Törlés
    2. Lacika szívesen! Hm, igen, de gondolom (?) egyszerűbb volt, mint modernizálni/átdolgozni a meglévőt, ha ez mellett döntöttek.
      Vagy lehet, hogy azért így, mert akkor nincs leállás. Amíg nem bonyolítják túl és felhasználó-barát, nekem mindegy mi van a pont után. (Vannak teljesen átláthatatlan oldalak, pl korm.ablak.) Eddig jónak tűnik, a feltöltés miatt még izgulok, de szurkolok. :)

      Rokah nem osztották meg, hogy mennyibe fájt nekik a dolog, de FB-hez vagy twitterhez mérve nem egy "mindenki használja mindenre IS" oldal. Nem non-profit, de biztos, hogy jóval kevesebb a bevétel, szóval kicsit ijesztő.
      Mivel a biztonsági protokollok régiek voltak, gondolom, könnyű célpont volt.

      Törlés
  2. Kösz az infoért! Igen és jár a taps...

    VálaszTörlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  4. Láttam én is ezt a felhívást, meg is akartam változtatni a jelszót de már 2X felakadtam "Please correctly fill all of fields" hibaüzeneten és még nem jöttem rá mit csinálok rosszul.
    Amúgy nem nagy lényeg, mindenütt másik generált jelszót használok, szal nem aggaszt túlságosan.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Um, nekem gond nélkül lement, pedig fújtattam miatta, mint egy bika. Én is más-más jelszavakat használok, szóval úgy voltam vele, hogy haggyá' má, de nem engedett máshogy belépni.
      A Please... arra utal, hogy valamit nem jól töltöttél ki. Figyelj a kis- és nagybetűkre, a jó emailt ad meg (amivel regisztráltál), és nézd meg, hogy van-e "nem vagyok robot" checkbox.
      Más most nem jut eszembe. Nekem csak az emailt kérte el és kaptam a linkes levelet.
      Esetleg próbálhatod még az "elfelejtett jelszó" pontot. Mármint, végül is azzal is jelszót váltasz, szóval...

      Törlés
  5. Megnéztem ezt a .com siteot, nekem ez egyelőre úgy nem tetszik ahogy van.
    Leginkább már ott elakadt a dolog, hogy ezt:
    https://www.opensubtitles.org/en/search/sublanguageid-hun
    vagyis leszűrve a legfrissebben felkerült magyar nyelvű feliratokra egyszerűen nem tudom kicsiholni belőle innentől meg almás.
    Amíg megy a régi addig hanyagolom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nos, nem tudom, hogy ilyen formában visszakapjuk-e, de...
      amikor betölt az oldal (a .com/hu), akkor katt a tv sorozatokra a keresési mező alatt.
      Eljutsz ide: ...com/hu/tvshows.
      Ott a nagy fotók "hirdetik", hogy mi a népszerű letöltés felénk, de ha elnézel kicsit jobbra, van egy "tv sorozatok" box. Ott vannak a friss feliratok, igaz nem tudsz sokat visszamenni. Én legörgettem, 3 napos a legrégebbi.
      Ha pedig a képen kattintasz valamire, pl:
      https://www.opensubtitles.com/hu/tvshows/2020-9-1-1-lone-star
      (nem önreklám, tényleg ez jött szembe XD)
      Itt szintén van egy box "új feliratok" címmel, ahol ahhoz a sorozathoz találod a friss feltöltéseket.

      Nem tudom, remélem ez valamennyit segít, persze nem ugyanaz.

      Törlés
    2. Láttam ezeket nagyjából, de ettől függetlenül én maradok a réginél amíg le nem kapcsolják.

      Más: az Equalizer feliratokban valaki kitartóan előzget. Nem tudom milyen minőségben (én dobtam ezt a sorozatot kábé 1,5 rész után) de SZVSZ ha jó akkor egyeztessetek, felesleges 2X is lefordítani valamit ha van HASZNÁLHATÓ felirat.

      Törlés