2018. szeptember 21., péntek

Ilyen voltam a hetem... és a jövő hétről nagyjából


Mire jó a nagytakarítás? Megtaláltam egy csomó dolgot, amit nem is kerestem. 😀



Volt rá esély, hogy úgy kezdem ezt a bejegyzést, hogy "itt ülök a szemétdomb közepén", de nem.
Bár az igaz, hogy mikor hétkor leültem netezni nem hittem el a jobb alsó saroknak, hogy még csak hét óra van. Legalább tíznek éreztem. Viszont a csokiparány csodákra képes, szóval helyreállt az időérzékem. :)

Sosem tudod mid van,
míg ki nem takarítod a szobádat


Szóval tavasszal (meg sokszor ősszel is) jönnek a boltok a NAGYtakarítás-mániájukkal, hogy minél több tisztítószert tudjanak eladni neked. Én egy "I don't give a sh!t" sóhajjal lapozok tovább, de azért 5 évente rászánom magam erre a NAGYtakarítás dologra... közben pedig jó sokszor gondolok arra, hogy aki kitalálta ezt, legyen szíves és vonszolja ide a seggét takarítani, mert mi nem "porkergetők" vagyunk, szóval... van mit leporolni.
Múlt héten tiszta volt a konyhám.
Sajnálom, hogy lemaradtál róla.


Nem tudom más hogyan csinálja, de ha én az általános takarításnál jobban elmélyülök a témában (NAGYtakarítás), akkor én először még nagyobb kupit csinálok. *kínosan mosolyog*
El kell húzni az asztalokat, lepakolni a polcot (kivéve könyves, az egész napos elfoglaltság lenne), hogy ne csak "nagyjából" legyen leporolva, áttörölve, stb. és mire eljutok a tényleges takarításig már félig el is fáradtam. 😩 Na, ezért tart egy hétig. Lehetetlen egy nap alatt megcsinálni mindent.
Most viszont ez volt a heti projekt délutánonként, és még egy 500-ast is találtam... szóval nem mondhatom, hogy ingyen csináltam. 😆

A házimunka nem tud megölni, de miért kockáztatni?
Megemlíteném, hogy olyan vagyok, mint egy mókus. Mindent begyűjtök... bár néha nem tudatosan, csak "ott marad". Több olyan csomagolás/doboz előkerül ilyenkor, ami nem hogy nem kell már pl. garancia miatt*, de már az sincs meg, ami benne volt. :)
(*én bele szoktam tenni a számlát és úgy eltenni, hogy ne fiókokat kelljen -- erősen frusztráltan -- feltúrni, ha esetleg szükség lenne rá)

Kedves vékony porcsík ami nem megy fel a szemeteslapátra...
ba*** meg.

 Elfáradtam, lemerültem, száraz a kezem, fáj a hátam, stb. Gondolom mindenki tudja milyen a takarítás... ha meg nem, jó neked. :)
És ja, van valami "feelingje" ennek is, de mondok én valamit... ez nem egy múzeum. Nem billenek ki a papucsból, ha holnap kilöttyen a tea és leöntöm a terítőt. Kutyám van, macskám van... nem is egy, szóval tök jó, de egy hét múlva ennek már nyoma sem lesz. Esetleg annyi, hogy nem poros a polc, nincs ujjlenyomat a vitrinen... érted, az apróbb dolgok.
Viszont közben megtaláltam egy hajcsatot, amit csekély 3 hónapja kergetek. Egy usb kábelt amiről azt hittem elveszett, a maroknyi tollról már nem is beszélve, ami ugye mindig jól jön. Hogy csak néhányat említsek. :)
Lett 5-6-7 teli szemeteszsák (az átlag méret, nem az ami olyan nagy, hogy egy gyerek is simán belefér), szóval a szemétszállító is tudni fogja, hogy nagyon takarítottunk. (Az átlagos szemétmennyiségünk 4).

Ha ágyba kéred a reggelit, aludj a konyhában.

Közben megcsináltam az ígért Doctor Doctor feliratot (a szonett részleteket a netről vadásztam le, de mivel Shakespeare (eltelt már "pár év" mióta megírta a műveit), ezért egy bizonyos szonetthez több hivatalos fordítás is készült. Ha valaki nem pont úgy tudja, ahogy a feliratban van... hát, megesik.
Holnap olvasom át, mert ma már csak fórumozni akarok és sztárhíreken köszörülni a nyelvemet (ehm, Drake), meg a mogyorós nápolyit megenni ami egész nap az ágyam mellett volt és gúnyolódott velem. :)

Ami a jövő hetet illeti, ne tessék elfelejteni, hogy indul a MacGyver új évadja (boy, I can't wait!).
Aki pedig szívesen segítene, írja meg kommentben, e-mailben, vagy küldje el postagalambbal, hogy melyik sorozatot, sorozatokat nézi, hogy lássam melyikhez hozzak gyakrabban feliratot. (Tippre a Shades of Blue-t mondanám, de aztán lehet, hogy nincs igazam). Aki többet néz, azt írja az első helyre, amit a leginkább szeretne nézni. Jövő hét csütörtöktől számítva lesz 2-3 könnyebb hetem, ami két-három feliratot jelent pluszba, ezért kérdezem. :)


Kellemes hétvégét,
LunaSol

14 megjegyzés:

  1. Irigyellek ! Én ezen az őszön -eddig- még csak gondolatban jutottam el a nagytakarításig :) Hű de nagy nagyon utálom csinálni! Nem mert nem szeretem a tisztaságot, hanem mert (hasonlóan hozzád) én is "ottfelejtős" vagyok. Szóval sok a cucc, a kütyü, a felesleg. Na meg az évek alatt összegyűlt elektronikai hulladékról se felejtkezzek el. Ők a hálószobában az emeletes ágyam alatt sokasodnak =D
    Na és a lényeg : naná, hogy a Shades-t várom! De nagyon ám! Tutira izgatott vagyok, hogy mi lesz velük, mi történik, túlélik-e és hogy az az utálatos Robert Stahl végre meghal-e, vagy legalábbis eltűnik-e, mert nagyon nem bírom a tagot.
    köszönet az eddigiekért és örök hálám a folytatásért!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Haha! Volt egy olyan kép -- majdnem be is tettem a posztba --, hogy "hirtelen takaríthatnékom támadt, ledőlök egy kicsit, míg elmúlik"... vagy valami ilyesmi.
      Én is így vagyok, nem különösebben szeretem a nagytakarítást. Van néhány kivétel. Ablakot pl. szívesen tisztítok (azt évente többször is megcsinálom), mert szupergyorsan megy (géppel, eh). Viszont ajtót nem igazán szeretek mosni (sok van, meg sok részben üvegezett -.-)
      Nálam már a garázsba szorult néhány pl. régi nyomtatók, monitorok, több km-nyi kábel mindenféléhez. Mindig úgy teszem el ezeket, hogy "na, majd valami készülékcseréhez jól jön, 1-2 ezrest spórolok, ők meg megfelelő hulladékhelyre viszik legalább", de amikor vennem kell valamit, akkor tutira nincs ilyen ajánlat. -.-
      Hmm... azt nem tudom mi lesz majd az évad vége, de ez a Stahl a főgonoszuk, szóval addig szerintem kitart... sőt, ki tudja? Talán még a 3. évadban is "élvezhetjük" a társaságát.

      Törlés
    2. Stahl lesz a 3-dik évadban is ;)

      Törlés
    3. Szuuuuuuuuuper. -.- Kell valaki, akit mindenki utálhat. Őt meg már ismerjük. :)

      Törlés
  2. Mi is úgy nagytakarítunk párommal, mint Te :D Padlótól plafonig, mindent elhúzunk :) Évente 1-2 alkalommal csináljuk, átlag 5-6db, 120 literes zsákot töltünk meg mindenféle kacattal, szeméttel :) Részemről Shades of Blue illetve MacGyver felirat a fontos :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ügyes! Le a kalappal! Ha évi kétszer kéne megcsinálnom... uh. :D
      Úgy van értelme, nem? :) Őszintén, én mindig meglepődöm mennyi szemét összegyűlik, amit "sima takarítás" közben kihagyok, mert elsiklok felette/nem látom, mert beesett az ágy mögé (mindig kritikus terület, mert állati nehéz, csak akkor mozgatom, ha muszáj), stb. Az állatok meg persze rögtön ott ugrálnak, ha az ember arrébb tol valamit, mert "ah, ott még nem jártunk, mert eddig ott volt az az izé". :D
      Oké. :) Hát, Mac és társai egyébként is heti szinten jönnek majd, mert ugye ott tartok ahol a tévé. :)
      Eddig akkor négy szavazat van a Shades of Blue-ra, valami azt súgja, akár mehetek is a videókért. :))

      Törlés
  3. Hm... Lacink még nem nyilatkozott? :D Biztos megjött a kedve a takarításhoz :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Talán... dolgozik. Én arra tippelek. Vagy alszik. :)

      Törlés
  4. Tetszett ez a kis beszámolód, megoszthatnál ilyesmit többet is, mert bár ez a kis szösszenet a takarításról szólt javarészt, de jól vezetted fel.
    Ha pedig kívánságlista..., én a Shade of Blue-t várom nagyon! :)

    VálaszTörlés
  5. Szia LunaSol! Gratulálok a nagytakarításhoz, mindig nagy levegő kell hozzá :)
    Én a MacGyvert várnám.
    Szeretném megkérdezni tőled, hogy esetleg van e kapacitásod még másik sorozatra?
    Konkrétan a Chicago Med-re gondolok, nem fordította már az előző évadot sem senki, a Justice-ba már úgyis belekóstoltál :)
    Vagy ha az egész sorozat sok, akkor esetleg csak a crossoverek részeit. Megköszönöm, ha átgondolod! Dóri

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! A Med-et látom, már megválaszolták. :)

      Az új sorozat, amit bevállaltam egyébként szintén orvosos (New Amsterdam 2018), ha szereted a kórházas sorozatokat.
      Mac és társai hétvégén érkeznek (már ami a feliratot illeti)

      Törlés
  6. Dóra! A Chicago Med-et az Opensubtitles-en folyamatosan fordítják. Jelenleg is!

    VálaszTörlés
  7. Sandra Tivadar, köszönöm szépen!

    VálaszTörlés