2019. december 29., vasárnap

Sorozatok azoknak, akiknek elegük van a szirupos ünnepi kínálatból

Más is van úgy, hogy egyszerűen csak írnia kell? A semmiből hirtelen késztetést érez rá és nem sikerül legyűrnie?
Velem rendszeres előfordul. Ha tudnátok hány sztorit írtam már...

De most úgy döntöttem, hogy a kreatív energiákat listakészítésre használom, mert igazából én már karácsonykor is azt éreztem, hogy hagyjanak engem ezekkel a romcomokkal, nem akarok belefulladni a rózsaszín vattacukorba, ami a tévéből folyik ilyenkor. (Nem mintha bármit néztem volna a tévében, de a műsorújságot végiggörgettem. Néhány adó... elszállt tündérországba).



Riverdale

Ami engem illet, én adtam még egy esélyt a Riverdale-nek karácsony előtt/alatt. Talán tavaly láttam az első részét és úgy voltam vele, hogy "ugh, még egy középiskolás? Kösz, de kösz nem".
Második nekifutásra már jobban tetszett, bár a vörös hajú csajszi több részen keresztül a frászt hozta rám és Betty...
Na mindegy, részemről a rejtélyek tetszenek benne. Kapunk rögtön az elején egy nagyot a "ki ölte meg"-gel, de sok egyéb titokról is lerántják a leplet szépen fokozatosan, de nem szappanopera stílusban, hogy a végtelenségig keringenek valami körül, mire "kiderül a dolog". Sőt!

Aki viszont nem vágyik tini szereplőkre (nem írom, hogy színészekre, mert a Jugheadet játszó srác 16-ot játszik, de 27 éves... és úgy általában 21 felett kezdődnek az életkorok), annak itt van néhány sorozat felnőtt karakterekkel a középpontban:
New Amsterdam, Chicago Med, Reef Break... és a többi, amit fordítok. :D
Illetve:

Knightfall (szeretem ezt a plakátot)
Nálunk Templomosok a szinkronizált címe és igen, könnyű megtippelni: templomos lovagokról szól.
A második évadról még nem tudok nyilatkozni, de ami az elsőt illeti, tetszett, hogy nagyon is "hétköznapiak" a templomoskáink (bár a Muskétásokból lenyúlták a "viszonyom van a királynéval" szálat, de sebaj!). Kicsit bort iszik, vizet prédikál itt-ott, de én inkább arról az oldalról közelítettem meg, hogy mindenki esendő és hasonlók.
Részemről a negatív oldalra kerül, hogy kicsit véresnek találtam, de talán csak azért, mert nem piff-puff videójátékon nőttem fel.
Nem sok kosztümös érdekel, szóval egy rövid listából választottam ki. :)

A sci-fi kedvelőknek a Killjoys-t vagy a The Expanse-t ajánlanám. Előbbi könnyedebb, kicsit a Dark Matterre hajaz, de kevésbé sötét/komor. Utóbbi pedig a Térség című könyvekből készült sorozat (azt mondják, nem olvastam, de állítólag a sorozat jobbra sikerült, mint a kiindulási mű).


Aki a földön maradna, és szereti a nyomozós sorozatokat, íme egy új félig-meddig magánnyomozós sorozat, a Stumptown.
A főszereplő ismerős lehet a Marvel-fanoknak, mert ő játssza Maria Hill ügynököt a filmekben. A bar tulaj/legjobb barát(szerű) a New Girl (Új lány) című sorozatban játszott korábban, a nyomozónk Michael Ealy pedig... hm, én bírtam az Almost Humanban a Star Trekből is ismerős Karl Urban oldalán.
Dex (a főszereplőnk) lényegében hozza a nyomozós sorozatok fő karaktereire jellemző nagyszájú, harcolunk a gyengékért, "akárhogy, de megoldom az ügyet" elemeket, csak mindezt nőben... aminek én örülök, de több sorozatot láttam azon elcsúszni, hogy "túl tökös" volt a hölgy főszereplő, ami szomorú, de attól még igaz. :/
Nekem személy szerint az első rész nem volt "nagy szám", de a színészeket bírom, szóval mentem vele tovább és igazából tetszik, hogy nem csak Dex-re fókuszálunk, illetve nem csak ő, senki nem egy "minta polgár" ebben a sorozatban.

A Stumptown kivételével (az még nagyon új) mindegyik sorozat megélt már legalább 2 évadot, szóval nem kell azon aggódni, hogy csak 8-10 részig lehet nézni, ha tetszik. :)

LunaSol 💗

6 megjegyzés:

  1. Örömöd sok legyen, bánatod semmi, segítsen az Isten boldognak lenni! Legyél mindig vidám, örülj minden szépnek, én így kívánok neked nagyon boldog évet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez de klassz! Nos, én nem vagyok ennyire költői, de Boldog Új Évet neked is. :)

      Törlés
  2. BUÉK :) én is nézem a Riverdale-t, DE a 2.évadtól átvált igazi guilty pleasure-rá...ami nem gond, csak épp eléggé távol kerül az S1 minőségétől. Főleg a 3.évad olyan "WTF is this?" :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. BUÉK! :) Hm, lassan én is ott vagyok, bár pár dolgot lelepleztem magamnak előre egy-két interjúban elhangzott dolog miatt. Hupsz. :D Luke Perry-t biztos nagyon fogom hiányolni :( (De ha már apák, Veronika apját nagyon eltalálták színészileg :D)
      Az első évad onnantól kezdett tetszeni, hogy rájöttem nem ilyen véget nem érő titkokat kapunk. 4. vagy 5. rész környékén, azóta falom (még néhány sorozattal) és kicsit előre szomorú vagyok, hogy hamar beérem a tévét, de sebaj, addig is... jó. :DD

      Törlés
  3. Szia! Érdeklődnék, hogy a New Amsterdamot fordítod még?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Természetesen. Most került fel az új rész.

      Törlés